فروشگاه توليدي فرش دستباف سياح

مشخصات انواع فرش تبریز

مطالب سایت

۲۳ فروردین ۱۳۹۸ 1151 بازدید
فروشگاه توليدي فرش دستباف سياح
updated1152ended
انواع فرش دستبافت تبریز

مشخصات انواع فرش تبریز

قبل از آنکه بخواهیم انواع فرش تبریز را از لحاظ مشخصات و ویژگی های مورد بررسی قرار دهیم لازم است به این موضوع اشاره کنیم که ما در گذشته فرش دستباف تبریز و نوع بافت آن را به طور دقیق مورد مطالعه قرار داده ایم و اگر دوست دارید با فرش های این منطقه بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم که این مطلب را نیز مطالعه کنید.

قالی های شهر تبریز و طراحی آنها دارای مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی می باشند و از آنجایی که مطالعه دقیق آن ها بسیار زمانبر می باشد ما فقط به طور تیتروار آنها را برای شما بیان خواهیم کرد:

1) وجود اساتید بسیار بزرگ و مجرب در حوزه طراحی و بافت فرش های دستباف در شهر تبریز باعث شده که قالی های این منطقه نه تنها در ایران بلکه بر اصول استانداردهای جهانی بافته و تولید شوند.

2) از ویژگی ها و مشخصات انواع فرش تبریز می توان به تنوع رنگی بسیار بالا اشاره کرد که شاید به طور جد بتوان گفت؛ هیچ نمونه خارجی و داخلی هم تراز با آنها قابل یافت نمی باشد.

3) کیفیت در بافت یکی از اصول مهم در قالی های این منطقه می باشد که باعث شده بیشتر بافته های تبریز در رجشمار بالا و به صورت ریزبافت طراحی و بافته شوند.

4) استفاده از الیاف با کیفیت و مرغوب و در عین حال گرانقیمت مخصوصاً ابریشم و پشم، باعث شده که دوام و استحکام فرش های دستباف تبریز بسیار بالا باشد.

5) استفاده از سایه روشن در بافته های این ناحیه باعث شده که در انواع فرش تبریز ، ایجاد عمق یک ویژگی همگانی باشد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *